MŰSZERREPÜLÉS

A magánpilóta szakszolgálati engedéllyel rendelkező repülőgép-vezető, adott feltételek teljesülése esetén műszerrepülői jogosítást szerezhet. A képzés célja, hogy a növendék IMC körülmények (IMC: Instrumental Meteorological Conditions) között is képes legyen - akár éjjel, akár nappal -, kizárólag a műszerekre hagyatkozva, biztonságosan végrehajtani repüléseit, navigálni, és jogosításainak megfelelő megközelítéseket végezni, majd leszállni. Az IFR (Instrumental Flight Rules) szerinti repülés jelentősen bonyolultabb és összetettebb, így nagyobb felkészültséget feltételez a repülőgép-vezetőtől, mint a VFR (Visual Flight Rules) szabályok szerinti látva repülés.


A MŰSZERREPÜLŐI JOGOSÍTÁS MEGSZERZÉSÉNEK FELTÉTELEI

- betöltött 19. életév
- érvényes motoros PPL/CPL/HCPL szakszolgálati engedély
- szakismeret: hatósági vizsga az alábbi tantárgyakból:
  földi és fedélzeti navigációs berendezések ismerete, alkalmazása; repülésmeteorológia,
  légiközlekedés szabályai (IFR); a légijármű üzemeltetése nappal és éjjel IFR szerint
- repülési tapasztalat az alábbiak szerint:
  Előfeltétele legalább 100 motoros repült óra parancsnokpilóta beosztásban,
  amelyből legalább 50 óra útvonalrepülés.
 

JELENTKEZÉS MŰSZERREPÜLŐI TANFOLYAMUNKRA

Hatósági előírás szerint a képzés 50 óra műszeres oktatórepülésből áll, melyből azonban - a költségek csökkentése végett - elegendő 30 órát ténylegesen a levegőben tölteni, a fennmaradó 20 óra ún. műszeres eljárásgyakorló berendezésen (szimulátoron) teljesíthető. Műszerrepülői tanfolyamokat egyéni igényeknek megfelelően indítunk, kérd részletes ismertetőnket és ajánlatunkat a Kapcsolat menüpontban!